VVM-liste

Resultat: 138

Høringsfrist

Udløbet

Miljøvurdering

Moleudvidelse Sletten Havn

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har truffet afgørelse om, at udvidelse af sydmolen i Sletten Havn kræver yderligere miljøundersøgelser.
Projektet er derfor VVM-pligtigt.

Endvidere har Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen afgjort, at der ikke skal udarbejdes en konsekvensvurdering i henhold til nærtliggende Natura 2000 områder, jf. § 16 i VVM bekendtgørelse for havne.

Der er udarbejdet et afgrænsningsnotat, der beskriver miljøkonsekvensrapportens indhold.

Dette afgrænsningsnotat vedrører projektet moleudvidelse i Sletten Havn, som ønskes opført af Fonden Sletten Havn. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har modtaget ansøgning den 12. august 2016 og afgjorde den 13. januar 2019, at projektet er VVM-pligtigt.

 

Fonden Sletten Havn har, jf. 8, stk. 1 i Bekendtgørelse om vurdering af virkning på miljøet (VVM) af projekter vedrørende erhvervshavne og Københavns Havn samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne (bekendtgørelse nr. 450 af 08/05/2017), bedt Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen udarbejde et afgrænsningsnotat som grundlag for udarbejdelse af miljøkonsekvensrapporten. Dette afgrænsningsnotat fastlægger, hvor omfattende og detaljerede oplysninger miljøkonsekvensrapporten for moleudvidelsen af Sletten Havn skal indeholde, for at Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen kan vurdere projektets miljømæssige konsekvenser og træffe afgørelse på et oplyst grundlag. Ydermere har afgrænsningsnotatet til formål at lette arbejdet med udarbejdelsen af rapporten.

 

Miljøkonsekvensrapporten skal udarbejdes således, at den dækker kravene efter § 9, stk. 1 og bilag 4 i bekendtgørelse nr. 450 af 08/05/2017. Derudover er afgrænsningsnotatet udarbejdet på baggrund af dokumenter, som allerede er udarbejdet i sagen, samt eksisterende bemærkninger fra offentligheden og relevante myndigheder.

Bekendtgørelse

BEK nr. 930 af 18/06/2020

Bekendtgørelse om vurdering af virkning på miljøet (VVM) af projekter vedrørende erhvervshavne og Københavns Havn samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne

Gældende fra

01/07/2020

Regulerer miljøvurdering (VVM) vedr. havne

Afgørelsesdato

01/03/2019

Miljøvurdering

Journalnr. TS6040103-00041

Udvidelse af opgravning i Fordgraven i Københavns Havn i forbindelse med kanalbyggeri

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har modtaget vedhæftede ansøgning af 11. januar 2019 om tilladelse til uddybning af Fordgraven i Københavns Havn foran kajen langs med kajen.
Ansøgningen er indsendt med bilag fra NIRAS på vegne af Danica Ejendomme Aps om tilladelse til uddybning af Fordgraven i Københavns Havn foran kajen langs med kajen til kote -1,0 m og en uddybningsmængde på ca. 500 m3.

Ifølge ansøgers oplysning vil der uddybes fra land med en gravemaskine med lang arm, der vil uddybes bag et siltgardin, og det uddybede materiale bortskaffes til godkendt modtager. Ansøger oplyser, at kajvæggen er forberedt til at der uddybes til kote -2,0 samt at kanalerne igennem Sluseholmen endnu ikke er udgravet, hvorved sediment ikke kan spredes den vej.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed for uddybning og etablering af faste anlæg indenfor Københavns Havns søområde, jf. § 24 i lov om Metroselskabet I/S og Udviklingsselskabet By og Havn I/S.


Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen skal i medfør af bekendtgørelse nr. 450 af 8. maj 2017 om miljømæssig vurdering af visse anlæg og foranstaltninger på søterritoriet screene projektet med henblik på en vurdering af spørgsmålet om, hvorvidt projektet er VVM-pligtigt.

Inden Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen træffer afgørelse i sagen, skal styrelsen udbede sig bemærkninger til det ansøgte, herunder til spørgsmålet om, hvorvidt det vurderes, at projektet vil kunne få væsentlig indvirkning på miljøet. I så tilfælde bedes det samtidig oplyst, hvilke forhold der anbefales at skulle lægges vægt på ved styrelsens vurdering.


Eventuelle bemærkninger til projektet bedes indsendt senest den 13. februar til info@tbst.dk under henvisning til journalnummer TS6040103-00041.

Lov

LOV nr. 551 af 06/06/2007

Lov om Metroselskabet I/S og Arealudviklingsselskabet I/S

Gældende fra

07/06/2007

Indeholder blandt andet regulering af Københavns Havn.

Afgørelsesdato

21/03/2019

Miljøvurdering

Journalnr. TS6040203-00135

Renovering af kajer i Vestre Inderhavn i Thyborøn Havn

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har modtaget vedhæftede ansøgning af 8. februar 2019 med bilag fra Thyborøn Havn om tilladelse til renovering af kajer i Vestre Inderhavn.

Ansøger har yderligere oplyst, at der ikke forventes aften/natarbejde i forbindelse med kajprojektet. Arbejdstid vil i udbudsmaterialet blive defineret i tidsrummet kl. 06.00-18.00. Dog kan der være særtilfælde, f.eks. materialeleveringer der ankommer uden for tidsrummet.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed for etablering af faste anlæg, uddybning og opfyldning på søterritoriet i havne, jf. § 2 lov om havne jf. lovbekendtgørelse nr. 457 af 23. maj 2012.

Trafik,- og Bygge- og Boligstyrelsen skal screene projektet for VVM med henblik på en vurdering af, hvorvidt projektet er VVM-pligtigt i medfør af bekendtgørelse nr. 450 af 8. maj 2017 om vurdering af virkning på miljøet (VVM) af projekter vedrørende erhvervshavne og Københavns Havn samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne. 

Endvidere skal styrelsen vurdere, hvorvidt der skal udarbejdes en konsekvensvurdering for nærliggende Natura 2000 områder i henhold til bekendtgørelse nr. 1595 af 6. december 2018 om udpegning og administration af internationale naturbeskyttel­sesområder samt beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne og kystbeskyttelsesforanstaltninger samt etablering og udvidelse af visse anlæg på søterritoriet.

Inden Trafik,- og Bygge- og Boligstyrelsen træffer afgørelse i sagen, skal styrelsen udbede sig bemærkninger til det ansøgte, herunder til spørgsmålet om, hvorvidt det vurderes, at projektet vil kunne få væsentlig indvirkning på miljøet. I så tilfælde bedes det samtidig oplyst, hvilke forhold der anbefales at skulle lægges vægt på ved styrelsens vurdering.

Eventuelle bemærkninger til projektet bedes indsendt senest den 12. marts 2019 til info@tbst.dk med henvisning til journal nummer TS6040203-00135.

Hvis bemærkninger ikke er modtaget ved fristens udløb, går styrelsen ud fra, at der ikke haves bemærkninger til ansøgningen, hvilket vil blive lagt til grund i den videre sagsbehandling.

Bekendtgørelse

BEK nr. 930 af 18/06/2020

Bekendtgørelse om vurdering af virkning på miljøet (VVM) af projekter vedrørende erhvervshavne og Københavns Havn samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne

Gældende fra

01/07/2020

Regulerer miljøvurdering (VVM) vedr. havne

Afgørelsesdato

04/10/2019

Miljøvurdering

Journalnr. TS21301-00010

Ændring af udbygning af Den Fynske Motorvej ml. Gribsvad Nr. Aaby

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har den 4. juli 2018 modtaget ansøgning fra Vejdirektoratet om tilladelse til ændring af udbygningen af den Fynske Motorvej E20 mellem Odense Vest og Gribsvad.
Projektet er vedtaget ved ”lov nr. 524 af 26/05/2010 Lov om udbygning af Fynske Motorvej mellem Odense Vest og Middelfart”. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed for behandling af sager om vurdering af virkning på miljøet i forbindelse statslige vejprojekter, jf. kapitel 2 a, i lov om offentlige veje nr. 1520 af 27/12/2014 med senere ændringer. Der er udarbejdet en miljøkonsekvensvurdering for projektet.

Den anmeldte ændring vedrører etablering af en støjskærm ved Andebølle.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen skal screene ændringen i projektet med henblik på en vurdering af spørgsmålet om, hvorvidt der skal foretages yderligere miljøkonsekvensvurderinger i medfør af § 17 d, i lov om offentlige veje. Endvidere skal det vurderes, hvorvidt der skal udarbejdes en konsekvensvurdering (Natura 2000 områder).

Inden Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen træffer afgørelse i sagen, skal styrelsen udbede sig bemærkninger til det ansøgte, herunder til spørgsmålet om, hvorvidt det vurderes, at projektet vil kunne få væsentlig indvirkning på miljøet. I så tilfælde bedes det samtidig oplyst, hvilke forhold der anbefales at skulle lægges vægt på ved styrelsens vurdering.

Eventuelle bemærkninger til projektet bedes indsendt senest den 15. august 2018 til info@tbst.dk under henvisning til journalnummer TS21301-00010

Lov

LOV nr. 524 af 26/05/2010

Lov om udbygning af Fynske Motorvej mellem Odense Vest og Middelfart

Gældende fra

26/05/2010

Udbygning af Fynske Motorvej mellem Odense Vest og Middelfart

Høringsfrist

Udløbet

Miljøvurdering

Renovering af Nordlige Oliekaj i Kalundborg Havn

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har modtaget vedhæftede ansøgning af 8/7-2019 fra Inter Terminals AOT Aps, om tilladelse til renovering af Nordlig Oliekaj.

Kajen bliver ikke og skal ikke længere bruges, men har af sikkerhedsmæssige årsager behov for stabilisering. Der skal ikke uddybes eller rammes, men kajen stabiliseres bl.a. med etablering af en stenkastning. 


Nærmeste Natura 2000 område nr. 166, Røsnæs, Røsnæs Rev og Kalundborg Fjord ligger ca. 600 m fra projektet.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed for etablering af faste anlæg, uddybning og opfyldning på søterritoriet i havne, jf. § 2 i lov om havne jf. lovbekendtgørelse nr. 457 af 23. maj 2012.


Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen skal screene projektet for VVM-pligt i medfør af bekendtgørelse nr. 450 af 8. maj 2017 om vurdering af virkning på miljøet (VVM) af projekter vedrørende erhvervshavne og Københavns Havn samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne.


Endvidere skal styrelsen vurdere, hvorvidt der skal udarbejdes en konsekvensvurdering for nærliggende Natura 2000-områder i henhold til bekendtgørelse nr. 1595 af 6. december 2018 om udpegning og administration af internationale naturbeskyttel­sesområder samt beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne og kystbeskyttelsesforanstaltninger samt etablering og udvidelse af visse anlæg på søterritoriet.


Inden Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen træffer afgørelse i sagen, skal styrelsen udbede sig bemærkninger til det ansøgte, herunder til spørgsmålet om, hvorvidt det vurderes, at projektet vil kunne få væsentlig indvirkning på miljøet. I så tilfælde bedes det samtidig oplyst, hvilke forhold der anbefales at skulle lægges vægt på ved styrelsens vurdering.


Eventuelle bemærkninger til projektet bedes indsendt senest den 28. august 2019  til VVM@tbst.dk cc chbe@tbst.dk med henvisning til journal nummer TS6040203-00150. 

Det bemærkes, at man ved at afgive høringssvar samtykker til offentliggørelse, herunder af afsenders navn og mailadresse.


Hvis bemærkninger ikke er modtaget ved fristens udløb, går styrelsen ud fra, at der ikke haves bemærkninger til sagen, hvilket vil blive lagt til grund ved sagens afgørelse.

Bekendtgørelse

BEK nr. 930 af 18/06/2020

Bekendtgørelse om vurdering af virkning på miljøet (VVM) af projekter vedrørende erhvervshavne og Københavns Havn samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne

Gældende fra

01/07/2020

Regulerer miljøvurdering (VVM) vedr. havne

Afgørelsesdato

11/01/2019

Miljøvurdering

Journalnr. TS6040203-00131

Uddybning af Hvide Sande Nordhavn

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har modtaget ansøgning af 4. december 2018 fra Hvide Sande Havn om uddybning af tre havnebassiner i Hvide Sande Nordhavn.
Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed for etablering af faste anlæg, uddybning og opfyldning på søterritoriet i havne, jf. § 2 lov om havne jf. lovbekendtgørelse nr. 457 af 23. maj 2012.

Hvide Sande Havn ansøger om tilladelse til uddybning fra 4 til 7 meter i den østlige del af Nordhavnen. Uddybningen sker i forlængelse af en tilpasning af vanddybden fra indsejlingen til kajerne i nord- og sydhavnen. Der er fra 2015 foretaget uddybning til 7 meter fra indsejlingen til forhavnen, og i 2018 er der uddybet til 7 meter i de tilstødende bassiner, i sydhavnen, og den vestlige del af nordhavnen.

På vedhæftede dokumentation er der markeret hvilket område, hvorfra materialet vil blive søgt klappet. Parallelt med denne ansøgning, søges der klaptilladelse hos Miljøstyrelsen.

Uddybningsområdet, er på ca. 23.000 m2, dvs. en uddybningsmængde på ca. 70.000m3, når der uddybes med 7 m. Selve oprensningen/opgravningen er identisk med den vedligeholdelsesoprensning, der normalt kan foregå i havnen. Der skal ikke bruges naturressourcer til projektet.

Risikoen for ulykker antages at være minimal, da projektet skal foregå inden for de dækkende værker af en erhvervshavn.
I forhold til projektets betydning for den miljømæssige sårbarhed i området og potentielle påvirkninger, vurderer Hvide Sande Havn, at projektet ikke har nogen betydning for den miljømæssige sårbarhed eller at der vil være nogen påvirkninger. Dette begrundes med at uddybningen sker inden for havnens dækkende værker mod øst i Nordhavnsbassinet og at uddybningsmetoden også anvendes til oprensning, når dybderne i havnens øvrige bassiner skal vedligeholdes. Arbejdet er derfor normalt noget der foregår i en havn, sammen med den øvrige skibstrafik.

Efter etablering af den ekstra dybde vil denne blive vedligeholdt.

Uddybningen vil foregå med Hvide Sande Havns oprensningsfartøj ”Træl” suppleret med hydraulisk gravemaskine, de steder slæbesugeren ikke kan komme til eller hvis materialet er af en art, at det skal graves op.

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen skal i medfør af bekendtgørelse nr. 450 af 8. maj 2017 om vurdering af virkning på miljøet (VVM) af projekter vedrørende erhvervshavne og Københavns Havn samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne, screene projektet for VVM med henblik på en vurdering af spørgsmålet om, hvorvidt projektet er VVM-pligtigt. Endvidere skal det vurderes, hvorvidt der skal udarbejdes en konsekvensvurdering for nærliggende Natura 2000 områder. Arbejdsområdet er beliggende ca. 1500 meter fra Natura2000 område nr. 69. Ringkøbing Fjord og Nymindestrømmen.

Inden Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen træffer afgørelse i sagen, skal styrelsen udbede sig bemærkninger til det ansøgte, herunder til spørgsmålet om, hvorvidt det vurderes, at projektet vil kunne få væsentlig indvirkning på miljøet. I så tilfælde bedes det samtidig oplyst, hvilke forhold der anbefales at skulle lægges vægt på ved styrelsens vurdering.

Eventuelle bemærkninger til projektet bedes indsendt senest den 10 januar 2019 til info@tbst.dk med henvisning til journalnummer TS6040203-00131.

Bekendtgørelse

BEK nr. 930 af 18/06/2020

Bekendtgørelse om vurdering af virkning på miljøet (VVM) af projekter vedrørende erhvervshavne og Københavns Havn samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår anlæg og udvidelse af havne

Gældende fra

01/07/2020

Regulerer miljøvurdering (VVM) vedr. havne

Høringsfrist

Udløbet

Miljøvurdering

Etablering af DSB værksted i Næstved

Miljøstyrelsen og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen sender hermed miljøkonsekvensrapporten for etablering af DSB-værksted for eldrevne tog i Næstved med tilhørende sporanlæg i høring.

Miljøstyrelsen og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen sender hermed miljøkonsekvensrapporten for etablering af DSB-værksted for eldrevne tog i Næstved med tilhørende sporanlæg i høring.

 

Materialet omfatter:

  • Bygherres miljøkonsekvensrapport
  • Trafik-, bygge- og boligstyrelsens udkast til tilladelse efter Jernbaneloven
  • Miljøstyrelsens udkast til § 25 tilladelse efter miljøvurderingsloven
  • Næstved Kommunes udkast til udledningstilladelser

 

Etablering af et nyt værksted til vedligehold af ellokomotiver og vogne er omfattet af miljøvurderingslovens bilag 2 punkt 10b samt jernbanelovens bilag 2 punkt 10c. Myndighedsrollen for projektet er derved delt mellem Miljøstyrelsen og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. DSB har anmodet om at der bliver foretaget en frivillig miljøvurdering af projektet.

 

Miljøstyrelsen er myndighed for miljøvurderingsprocessen i forbindelse med bygninger og værksted, idet DSB er bygherre for projektet. Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed for miljøvurderingsprocessen i forbindelse med spor, køreledninger og andre konstruktioner i tilknytning til jernbanen. Da sporarealer og værkstedsfaciliteter er et sammenhængende projekt, har DSB udarbejdet en samlet miljøkonsekvensrapport for hele anlægget.

 

Projektet kræver en tilladelse efter miljøvurderingslovens § 25 og jernbanelovens § 38j, før det kan igangsættes.

 

Indsigelser og bemærkninger skal være modtaget senest den 10. marts 2021. Bemærkninger vedr. værkstedet skal sendes til mst@mst.dk med henvisning til journalnummer 2021-1294. Bemærkninger vedr. sporanlæg skal sendes til vvm@tbst.dk cc nave@tbst.dk med henvisning til journalnummer TS50801-00027. Det gøres opmærksom på, at Næstved Kommune er myndighed for udkast til udledningstilladelser og bemærkninger hertil skal rettes til kommunen.

 

Miljøstyrelsen og Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen vil herefter tage endelig stilling til projektet.

 

Det bemærkes, at man ved at afgive høringssvar samtykker til offentliggørelse, herunder af afsenders navn og mailadresse.

 

Hvis bemærkninger ikke er modtaget ved fristens udløb, går myndighederne ud fra, at der ikke haves bemærkninger til miljøkonsekvensrapporten og udkast til tilladelser, hvilket vil blive lagt til grund i den videre sagsbehandling.

 

Høringen fremsendes på vegne af Heidi Clausen (Miljøstyrelsen) og Nanna Vestergaard (Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen).

Lov

LOV nr. 1520 af 27/12/2014

Lov om offentlige veje m.v

Gældende fra

01/07/2015

Regulerer offentlige veje herunder miljøvurderinger (vvm) af statslige vejprojekter

Bekendtgørelse

BEK nr. 53 af 22/01/2018

Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om overvågning, samordnet procedure og offentliggørelse ved vurdering af virkning på miljøet (VVM) af statslige vej- og jernbaneprojekter

Gældende fra

01/02/2018

Ændringsbekendtgørelse til regulering af vvm for vej og bane

Høringsfrist

Miljøvurdering

Journalnr. TS6040199-00034

Affendring af kaj nr. 684 og 685 på Refshaleøen

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har modtaget en ansøgning, fra Nettobådene A/S om etablering af en anløbsbro for selskabets sightseeing både ved Refshaleøen, Kaj 684 og 685 i Københavns Havn.
Vedhæftet er ansøgning fra Havnens Skibsreparationer A/S /Nettobådene om at sætte 18 spuns op langs kaj 684 og 685 (se oversigtskort i vedhæftede dokumenter)  for at beskytte bådene når de ligger til på Reshaleøen. Det er oplyst, at arbejderne skal udføres fra land.

Trafik- Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed for etablering af faste anlæg på søterritoriet i Københavns Havn, jf. § 24, i lov om Metroselskabet I/S og Udviklingsselskabet By og Havn I/S.

Styrelsen vurderer, at der ikke er grundlag for en VVM-screening grundet projektets små dimensioner, forholdsvis lille udstrækning og projektets beliggenhed ved eksisterende kaj og spuns.

Styrelsen vil dog gerne høre ovennævnte høringsparter, om der er forhold, som styrelsen i øvrigt skal være opmærksom på i forhold til projektet, såsom fx ledninger, kabler eller andet.

Lov

LOV nr. 551 af 06/06/2007

Lov om Metroselskabet I/S og Arealudviklingsselskabet I/S

Gældende fra

07/06/2007

Indeholder blandt andet regulering af Københavns Havn.

Afgørelsesdato

19/03/2020

Miljøvurdering

Journalnr. TS50802-00017

Anlæggelse af transformerstation ved HC Ørstedværket

Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen har den 28. januar 2019 modtaget vedhæftede ansøgning fra Banedanmark om etablering af transformerstation ved HCV Ørstedværket i København.

Som følge af Elektrificeringsprogrammet er der på udvalgte steder langs de jernbanestrækninger, der allerede i dag er elektrificerede, behov for at etablere supplerende transformerstationer. Et af de steder, hvor der planlægges etableret supplerende transformerstation er ved HCV Ørstedværket i København.


Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er myndighed for behandling af sager om vurdering af virkning på miljøet i forbindelse med statslige jernbaneprojekter, jf. kapitel 6a i jernbaneloven med senere ændringer, herunder lov nr. 658 af 8. juni 2016 om ændring af lov om offentlige veje m.v., jernbaneloven og forskellige andre love.


Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen skal screene projekter for VVM-pligt i medfør af § 38 d, i jernbaneloven med senere ændringer, herunder lov nr. 658 af 8. juni 2016 om ændring af lov om offentlige veje m.v., jernbaneloven og forskellige andre love.


Endvidere skal det vurderes, hvorvidt der skal udarbejdes en konsekvensvurdering af Natura 2000-områder i nærheden af projektet, jf.  §1 a og § 1 c i bekendtgørelse nr. 451 af 8. maj 2017 om overvågning, samordnet procedure og offentliggørelse ved vurdering af virkning på miljøet (VVM) samt om administration af internationale naturbeskyttelsesområder og beskyttelse af visse arter for så vidt angår statslige vej- og jernbaneprojekter, med senere ændringer.


Inden Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen træffer afgørelse i sagen, skal styrelsen udbede sig bemærkninger til det ansøgte, herunder til spørgsmålet om, hvorvidt det vurderes, at projektet vil kunne få væsentlig indvirkning på miljøet.

I så tilfælde bedes det samtidig oplyst, hvilke forhold der anbefales at skulle lægges vægt på ved styrelsens vurdering.


Eventuelle bemærkninger til projektet bedes indsendt senest den 20. august 2019 til vvm@tbst.dk med henvisning til journalnummer TS50802-00017.

Lov

LOV nr. 1520 af 27/12/2014

Lov om offentlige veje m.v

Gældende fra

01/07/2015

Regulerer offentlige veje herunder miljøvurderinger (vvm) af statslige vejprojekter

Bekendtgørelse

BEK nr. 53 af 22/01/2018

Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om overvågning, samordnet procedure og offentliggørelse ved vurdering af virkning på miljøet (VVM) af statslige vej- og jernbaneprojekter

Gældende fra

01/02/2018

Ændringsbekendtgørelse til regulering af vvm for vej og bane