Rekrutteringsprocessen

Når man søger et job hos Trafikstyrelsen, kan det være rart at kende til rekrutteringsprocessen. Herunder kan du skabe dig et overblik.

Send din ansøgning


Når du vil søge job i styrelsen, skal du søge de ledige stillingsopslag via Statens eRekruttering, hvor du også uploader din ansøgning, CV og relevante eksamenspapirer. Vi modtager ikke henvendelser på stillingsopslag, hvor tidsfristen er overskredet.

Tak for din ansøgning


Når vi modtager din ansøgning, sender vi en bekræftelse på e-mail med det samme.

Samtaler

Har du de rette kvalifikationer og relevante kompetencer, kan du være en af dem, vi gerne vil invitere til en samtale. Samtalen finder sted hurtigst muligt efter ansøgningsfristens udløb, og der vil som oftest blive anvendt forskellige relevante tests og case-opgaver i forbindelse med samtalen. I samtalen vil der typisk deltage tre medarbejdere fra styrelsen. Ønsker både du og vi at fortsætte processen, inviteres du til endnu en samtale, hvis der er behov for det.

Det endelige valg


Når vi har haft mulighed for at vurdere de forskellige kandidater, får den valgte ansøger besked, hvorefter den endelige ansættelse forhandles på plads. Du vil også få besked, hvis vi ikke har valgt dig til den opslåede stilling.

Det, som jeg særligt godt kan lide ved mit arbejde, er, at jeg samarbejder med så mange forskellige eksperter. Både på tværs af arbejdsområder og hele verden.

 

Mød Mads

Om styrelsen

Vi arbejder med mobilitet, trafiksikkerhed og grøn transport. I luften, på bane og i den kollektive trafik. 

 

Læs mere om vores arbejdsområder